CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

NaSi KaRi BeRdAGiNG...

  ASSALAMMUALAIKUM...Pagi tadi tepikir2 gak resepi apa nak masak untuk my hubby mkn tengahari..hubby aku ni x mkn yg pedas2..jadi klw nak masak tu kena la kurangkan cili..plan nak buat nasi  kari berdaging..maklumlah x pernah buat...aku ada ambik resepi dari page myresepi..jadi aku pon keluar la membeli bahan2nya..aku copy paste je..ni untuk lima 5-6 org makan..
  • 1 kg beras dan air ikut sukatan beras
  • 200g daging (dihiris nipis)
  • 3 sudu besar serbuk kari
  • 2 sudu makan serbuk rempah kurma
  • air dan garam
  • bhn hiris: 1 biji tomato, 1 cm halia, 5 bj bwg merah, 3 ulas bwg putih dan 1 biji bwg besar

Cara-cara

  1. tumis bahan yg dihiris. Kemudian masukkan rempah(kedua2 jenis) yg telah dibancuh dgn air. Kacau lagi sampai naik bau.
  2. Masukkan daging dan masak sampai empuk.
  3. masukkan bhn tumis ke dalam periuk nasi yg telah disukat airnya.Masak nasi macam biasa.
  4. tips: sedap juga kalau dimkn dgn telur rebus yg digoreng. Nk spesel lagi, perap sekejap telur rebus dgn sedikit bhn hiris sebelum digoreng .tapi aku buat air asam jer...                                                            



inilah hasilnya..di sebabkan elektrik x dak tadi,terpaksalah masak nasi secara manual.di bantu mak aku yg tercinta puan zalehar..
dan pembuat air asam..yg sedap adik aku shuhada...
thanks kepada mak aku ngan adek aku sb membantu aku menyiapkan resepi ns daging +air asam yg sedap tu..berselera famili aku makan...thanks gak kat MYRESEPI..

    No comments:

    Post a Comment

    papa besday..

    Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

    mummy besday..

    Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

    jannah besday..

    Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

    airell besday..

    Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

    mikael besday..

    Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

    breastfeeding my mikael...

    Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

    My luvly anniversary ..

    Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...